Granen står så grön å grann.. ute i snön!

Granen åkte idag ut för barren hopade sig och katterna tenderar till att släpa runt på dem i pälsen och därmed ge mig mer jobb. Så det var lika bra att avsluta det snabbt och enkelt, så ut for den och står nu i snön på bakgården. Passade på att skotta lite snö också nu ikväll, kallt som attans men nu är det gjort. Skönt!
Får hoppas att det inte kommer nå mer snö nu, det räcker bra och mer därtill med det som kommit.

Snart nyår.. Vet inte riktigt vad man ska hitta på ännu. Antar det får bli lite hemmamys med tända marschaller på trappen och nå gottigt att äta. Dricka lite vuxen dricka och slappna av. Kanske kunde man inviga bastun? Blev ju inget sådant över julen. Hmm, det tåls att tänka på.

Sitter här och funderar på om man ska ta tag i sig själv och fixa lite saker. Typ sätta upp nån bättre lampa i sovrummet och få upp lite tavlor.. skulle behöva göra över med lite mjölk som står i kylen med så jag tror det blir en äppelpaj och marsan sås.. det gör ju inte ont =)
Fick beröm för min egna kryddning på kycklingklubborna vi hade till middag. *stolt* Att laga mat och krångla med egna recept är det roligaste som finns.. Speciellt om man får laga till någon annan. Till sig själv spelar det ju inte så stor roll. Synd bara att min karl inte gillar fisk något vidare.. gillar heller inte mångt och mycket som jag tycker om i annan matväg. Brie ost t.ex.? Vem gillar inte det? :O Speciellt till ett kex och något gott att dricka.. Nää, det får jag äta själv eftersom han inte ens vill smaka på det.

Men men.. Ska väl inte klaga. Herregud jag menar, det finns ju mycket som jag själv inte gillar som t.ex. surströmming och lutfisk och sånna grejjer. Lever och blodpudding tillhör nog topp 5 av saker jag absolut inte stoppar i min mun. Så allting är ju faktiskt relativt.


Den ena kissekatten ligger bredvid mig i fotöljen och sover. Ser skönt ut, men har lite att fixa med innan jag lägger mig. Inatt ska man väl ändå sova.. Inte för att jag klagar på föregående natt ;)

Kommentarer
Postat av: Before29

ja anna the anka har inte många hemma, känns det som. Kvinnoförtryckare och motsägelsefull men men vi får lära oss se och höra sånthär, är nog bara början..

2009-12-29 @ 18:56:53
URL: http://lineen.blogg.se/
Postat av: Emma

Tror jag med. The whorst is yet to come troligtvis :/

Problemet med Anna Anka och många fler med henne, är att alla publicitet är bra publicitet då de blir sedda och omtalade. Sålänge hon väcker debatt och kan göra sig hörd, vare sig hon står bakom sina uttalande eller bara testar oss, så faller hon inte i skymundan. Hon är en drama queen och diva. That´s it.. vill egentligen varken säga bu eller bä om just anna anka då jag inte uppmuntrar till hennes nylle på framsidan av skvallerblaskor som ger henne ännu mer popularitetsfaktor.

2009-12-29 @ 23:23:06
URL: http://lillafrokenpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0