A milliondollar baby

Har precis provsmakat min köttfärssoppa jag gjorde till imorgon och den var superbra. Första gången jag gjort soppa så det var lite spännande =) Dennis gillade den och det gör det bara roligare att laga mat när man ser att han uppskattar min matlagning.
Just nu sitter jag och dricket vatten, det var bett i soppan =) Precis så där lagom som det ska vara.
Älskling ligger i sängen och spelar spel och vi ska väl lägga oss om en stund eftersom han går upp klockan 5 på morgonen. Jag sover ju som aldrig förr vid den tiden. Vi brukar dock kolla på en film i sängen innan vi somnar för då kan jag också somna någorlunda i tid. vilket känns bra eftersom jag annars brukar bli sittandes uppe till 4 eller tills han går upp.

Satt och räknade ihop räkningarna idag och det är alltid surt, vi ska väl klara oss denna månad också, det gör vi alltid på ett eller annat sätt. Men nästa månad så får bruksarbetarna en bonus och den är välkommen. För alltid är det pengar som ska göra en på dåligt humör. Vissa dagar så har man ju funderat på varför vi ska bo så stort som vi gör, vi skulle ju kunna spara pengar på att ta nått mindre som inte kostar så mycket i hyra. Men samtidigt så är det såhär jag/vi alltid har velat bo. Stora ytor, stor tomt, garage. hyran som vi har är inte dyr egentligen om man ser på hur stort det är och uppvärmningen och så. Fördelarna är ju fler än nackdelarna med vårat hus. Så det får gå.
jag hoppas ju bara på att jag ska få bidraget godkänt av försäkringskassan så det blir lite extra pengar och att operationen kan bli av inom en rimlig framtid så jag kan börja jobba sen. För det känns tungt att klaga på räkningar och pengarna som nätt och jämt går ihop vissa månader, när man vet att det är Dennis som faktiskt arbetar och håller ihop det här. ibland känner jag mig som ett stort problem.
Men samtidigt så spelar det ingen roll. Pengar är ju inte det viktigaste här i livet. Det är min kärlek och våra kärleksbarn (katterna). Vi klarar allt! Vi är ju familjen Bergström/Persson för bövelen!!

Kommentarer
Postat av: ulrika

Hej Emma! Tack för ditt inlägg, sånt uppskattas alltid... önskar dig oxå lycka till och välmående... hoppas verkligen att allt går kanonbra, bara följa läkarens restriktioner:) Det härär det bästa jag gjort... ett helt nytt liv..jättebra att du tar tag i det medans du är så ung.SKöt om dig!!

2010-03-26 @ 09:33:28
URL: http://ulrikajanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0