Skriet från vildmarken

Äntligen helg! Har längtat så efter att kunna gå och lägga sig utan stress för att han ska upp kl.5 på morgonen.
Idag har vi inte gjort så mycket förutom att åka och inhandla snus och ciggaretter. De hade dock inte korta pall mall i limpa så det fick bli nå nytt de hade fått in. Paramount hette de visst och kosta bara 37:- asken så det var väl okej. Smakade inte direkt så mycket annorlunda heller så det funkar.

Natten till idag var lite knepig. Vaknade strax före 4 av ett djurläta utanför fönstret och ignorerade det först men eftersomd det fortsatte och lät så nära så gick jag upp och tittade ut men såg inget. Fick sedan höra av min syster att det var en kattuggla, inom folktron mer känd som dödsugglan. Tydligen så sägs det inom den gamla folktron att om en uggla ger sitt läta vid bostadshus på natten så bebådar den dödsfall.
Detta gav mig dock lite rysningar när jag sökte upp infon på nätet eftersom att den var precis i skogsbrynet bakom våra grannar mittemot oss. Den var ju så nära liksom :O Inte mysigt, speciellt inte om man är vidskeplig som jag är.
Haha, lite komiskt, eller ja komsikt kanske man inte ska säga, men mitt vita arkiv kom idag. Papprena som man ska fylla i om huruvida man vill ha sin begravning. Tankarna går ju.. Men jag har dock inte planerat nån gråtfest på min bekostnad riktigt än. Så mycket kvar att hinna med.




Nästa vecka är det ju påsk med.. Hmm , inte riktigt kommit så långt i mina planeringar ännu. tror dock inte att det kommer bli något speciellt då. Inte som jag vet nu iaf.
Men herregud, katterna har highlife och är tokiga. Alltid på kvällar och nätter. Precis som om de känner på sig att man inte orkar med sånt just då.

Älskling ligger i sängen och spelar spel, jag sitter och slösurfar på nätet och spelar spel på FB. Mycket roligare än så är det inte just nu men jag är för trött också för att engagera mig i nått så det känns lite lagom att bara sitta här nu.

Ska väl snart gå in jag med och lägga mig i sängen, slå på nån halvtaskig film och nanna kudde. I helgen blir det lungt. Kanske nån visit från tony. Känns också lite lagom seriöst för en helg. Helt slut som artist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0