The big day

Imorgon är det då dags.. en del av mig vill bara hitta på nått, ljuga, säga att jag är sjuk och inte kan komma. Pallar inte nerverna. Visst herregud det är ett samtal med en läkare. Men det är stort när man slår ut det på det hela. Vad det leder till.
Anledningen jag är nervös är för att jag inte vet hur läkaren är och om de kan neka mig? Det skulle ge mig större ångest än vad operationen skulle göra.
12 timmar kvar nu.. undrar om jag kommer sova inatt?

Har redan sagt att jag inte vill att dennis ska följa med in. Det blir lättare om jag gör det här själv. för har man någon annan med sig så brukar det alltid bli så att man inte kan köra en rak dialog mellan läkaren utan att det blir frågor och sånt.
Frågorna kan vi ta sen.. när jag fått ett ja eller nej. Ska hursom helst ha ett läkarintyg imorrn och därmed basta!


idag har jag kännt mig lite lagom effektiv. fixat och donat här hemma och varvat med vila. Vill hålla igång lite grann iaf så jag inte kan tänka för mycket.
Var ju inget bra väder idag så blev aldrig att jag gick ut nått och grejja på gården. Har tänkt mig fixa lite i rabatterna iaf nu till helgen när det ska bli fint. Har inget direkt att sätta ut just nu men vill ha en ogräsfri och snygg rabatt iaf ju.
påsk är det också nu till helgen.. orkar inte med det. har inget påskpynt för det första, inga speciella dukar eller gardiner och vi har inte råd att köpa nå heller så det blir en påskfri påsk kan man väl kanske säga. Kanske lika skönt det. Jag vet inte.
Städa lär jag väl få göra iaf kan jag tro. Katthår och skräp på golvet.

 

Snart dags för mig att fylla 20 år. Känns inte alls särskilt spännande faktiskt. Har liksom tappat lite av festsinnet. kanske för att jag inte trivs med mig själv just nu. men ska väl iaf ha nån slags fest. men inte så att jag är överdrivet entusiastisk.

Förresten så kan jag ju anteckan också att det åskade för första gången i år den 27:e mars.. höll på att smälla av :O Frontåska som tur var.. de är kraftiga som ett riktigt åskväder men det varar inte lika länge och det var jag glad för. men lite kul dock.. att det åska så tidigt på våren. Kändes knepigt med tanke på all snö som låg på marken fortfarande. Nu vet man iaf att det är vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0